星期二, 9月 25, 2007

我們都要幸福



看見Kate準備的貼心小禮,一條銀色項鍊有著"L"字母的圖樣,著實的讓我感動。今天是他文定之喜的日子,不知怎的,在前往會場的路途中,胃突然感到不適,今天並非我的日子只是為什麼會覺得有些緊張呢?

Kate是我的專科同學,當初因為地緣上的關係,所以有時候會約一起回家。再加上住校時他又是隔壁寢室的半個室友,所以平時的交流就也頻繁。最美好的回憶是和他一起當謝師宴的主持人,我們彼此對話,腦力激盪,最後謝師宴也在眾人的掌聲下畫下完美的句點。

我們一起去學英文,一起去逛街血拼,一起去看戲。即使他後來唸了研究所,我只是一個小小的地區醫院護士,身分上的差距也不足以影響我們之間的友誼。我想只有同學變成朋友的情況下才可以這麼的單純的維持友誼吧!大家都對過去的彼此有所參與,對大家的現狀也都清楚,所以才可以那麼理所當然的一直當好朋友下去.....

"謝謝你來參加我的訂婚午宴,原本想說也許者時候你已經遠在加拿大了,這樣只好用e-mail的方式給你照片了,不過我想這樣的日子也不遠了。知道要移民的日子,一定要第三個告訴我歐!大家一定都會非常不捨得你的。我們都要幸福喲!"Kate是這樣寫給我的。

回首過去的與Kate生活的點滴,再看看現階段的我們,在感情上我們都找到一個寄託,一個想要廝守的伴侶。面對未來,我們都一定要幸福歐!

2 則留言:

匿名 提到...

Dear Louise ~
This is Reanne.
^_^ Finally I've found you on net.
How are you? I thought you have moved to Canada at very early time! Ha ~how are you recently? and how is Mike? My husband lives in 竹南now. We rent a place. I don't work ~just getting on internet and watch TV...^0^ ~~

By the way, I've got your postcards always. I very appreciate that. Sorry I didn't write you back for long time cause I don't know what address I should mark. We move.....twice. I wish we have our own stable?? place to live and no more moving! Many things to do to get used to being a wife! Wish you are great and Mike is, too! ^_^ How nice to see you!!
My blog ~ http://reanne1001.spaces.live.com/default.aspx

Louise 提到...

hello, Reanne:
How have you been?
I will leave Taiwan and fly to Canada next month. Maybe we can go out for a drink and chat for a bit?